Volvo: Vilken Modell?

Ännu ett inlägg av mig idag. Men jag kan inte låta bli att brainstorma just nu bara. NI får ursäkta!
Ni vet Edwards omtalade, extremt snygga och snabba volvo? Visste ni att den volvon som används i filmen faktiskt inte är samma volvo som Edward kör i boken. Och det hade jag tänkt på jättelänge när hon i boken beskrev bilen, sökte jag upp modellen direkt. Och sedan när filmen kom ut blev jag paff! Det var ju inte den hon beskrev i boken, så då trodde jag att jag kanske hade sett fel. Men icke:)
Stephenie Meyer har nämligen bl a två bröder som är extremt bilfixerade. Så varje gång hon har en idé om en bil frågor hon dem. Hon tänker typ: "Vilken är den snabbaste, bästa etc bilen som finns för tillfället" . Då fick hon svaret att volvo s60r var den snabbaste! I filmen används dock Volvo c30.. En  mycket snyggare modell enligt mig måste jag säga.

Bokens Volvo s60r. Jag var då bara tvungen att även kolla priset, och tror ni då inte att bilen går upp emot 500 000 kr. Alltså nästan en halv miljon kronor. Ofattbart. Så om ni har en halv miljon som ligger och skräpar så vet ni vad ni ska göra;)


länk



Filmens volvo. Volvo c30. Billigare. Ja, hälften av priset på den andra. Enligt aftonbladet (en artikel som skrevs för rätt längesedan) trodde man att bilen skulle kosta runt 200 000. Men företaget hoppades på mer än då. SÅ nu kanske man fattar varför de inte använde den första bilen, som var grymt mycket dyrare:)


länk

Hum, jag har lite svårt att välja mellan dessa. Den första är visserligen rymligare, men den här är lite snyggare:) Eller vad tycker ni? Vilken tycker NI bäst om?

//[M]

Kommentarer
Postat av: E M M Y

Volvo c30 helt klart! :D huuur snygg som helst.

2009-05-23 @ 22:58:24
URL: http://emmywallberg.webblogg.se/
Postat av: Vanja

jag tycker nog mer om den första :P fast ärligt talat så tänkte jag inte på bilen i filmen så mycket och jag tycker att den andra också är snygg xD<3

2009-05-24 @ 07:28:03
URL: http://wanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0