Den 1 boken...

En kort sammanfattning av böckerna för er som inte läst dom än.

Det som utgör hela fenomenet Twilight är storyn som är en helt otrolig kärlekshistoria, en förbjuden sådan. Det är lite som att läsa en kär tonårings dagbok, den är lättläst, humoristisk och handlar om den första (och enda) starka kärleken till en som man egentligen inte borde vara kär i.

Kort sagt handlar det som Isabella Swan som pga att sin mamma gift om sig, flyttar till sin pappa Charlie som bor i den lilla regniga staden Forks i delstaten Washington. Bella avskyr egentligen både regn och kyla men hon  ville inte vara ivägen för sin mamma och hennes nya man.
  I Forks träffar Bella Edward Cullen, en blek, vacker, oemotståndlig och mystisk kille som tillsammans med sina adopterade syskon är lite av utbölingar i den lilla staden. Bella upptäcker ganska snart att något inte står rätt till med familjen Cullen och att de bär på en stor hemlighet. Edward är, liksom sina "syskon" en vampyr och han dras inte till Bella av bara en orsak, utan samtidigt som han älskar henne djupt så törstar han också efter hennes blod. De inleder ett förhållande som hela tiden balanserar på gränsen till det omöjliga.

Ja jag måste ju erkänna att jag är Twilight-galen som bara den, jag verkligen - älskar - den här historien och när jag läst ut Twilight så tog det inte många minuter innan jag var på väg upp på stan för att köpa resten av serien. Omöjliga kärlekshistorier med snygga och perfekta karaktärer är något som jag alltid faller för.

Fenomenet Edward Cullen är numera en synonym för Mr. Right, för vem vill inte ha en egen räddande ängel som kan läsa tankar (alla utom dina!), som glittrar i solen, alltid finns där för dig, som älskar dig, som kan allt, är rik... Ge mig en Edward säger jag bara! NU!

Twilight får en 5av 5 i betyg.
Läs även fortsättningsböckerna:
New Moon / När jag hör din röst
Eclipse / Ljudet av ditt hjärta
Breaking Dawn / Så länge vi båda andas



Den finns även på film nu och den har blivit en stor succe! Love ya twilight...3


Kommentarer
Postat av: S

när kommer 5e boken ut på svenska i bokaffärer?

jag har letat men inte hittat den.

2009-02-17 @ 09:20:09
URL: http://alittlebitmore.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0